Pelatihan Menulis Karangan Narasi Dengan Penggunaan Media Bergambar Siswa SDN 1 Negeri Agung Tanggamus
Abstract
Writing becomes a productive activity that has a relationship with one's thought process and expression skills. This PKM aims to improve students' ability in terms of writing narrative essays with the use of image media. This service is carried out by pre-implementation, implementation and post-implementation methods. The results of this PKM activity show that fluency in the learning process, thinking process and the process of writing children's narrative essays with the presence of picture media in learning.
Downloads
References
Arsyad, A. (2004). Azhar Arsyad, Media Pembelajaran,. In 2004.
Azis, A. (2012). Menulis poster dan slogan melalui penerapan metode pembelajaran berbasis masalah (problem based learning): Suatu alternatif peningkatan keterampilan menulis. Jurnal Ilmiah Program Studi Pendidikan Bahasa Dan Sastra Indonesia, 1(1).
Faqih, M. (2021). Efektivitas Penggunaan Media Pembelajaran Mobile Learning Berbasis Android Dalam Pembelajaran Puisi. Konfiks Jurnal Bahasa Dan Sastra Indonesia, 7(2).https://doi.org/10.26618/konfiks.v7i2.4556
Hulwah, B., & Ahmad, M. (2022). Analisis Kesulitan Belajar Menulis Permulaan pada Siswa Kelas II Sekolah Dasar. Jurnal Basicedu, 6(4). https://doi.org/10.31004/basicedu.v6i4.3519
Iskandar, M. R., & M. Pd, S. (2021). Pembelajaran Empat Keterampilan Bahasa Di Institut Agama Islam (Iai) Qamarul Huda Bagu NTB. Jurnal El-Huda, 12(02). https://doi.org/10.59702/elhuda.v12i02.23
Lastaria, L., Arnisyah, S., & Astuti, A. D. (2022). Meningkatkan Keterampilan Menulis Cerita Rakyat pada Guru Bahasa Indonesia SMA Sekalimantan Tengah. To Maega : Jurnal Pengabdian Masyarakat, 5(1). https://doi.org/10.35914/tomaega.v5i1.971
Nuha, U. (2016). Ragam Metodologi & Media Pembelajaran Bahasa Arab. DIVA Press.
Prakoso, N. A. (2020). Media Pembelajaran Berbasis Video Animasi Untuk. Pembelajaran Jarak Jauh. Jurnal Pengabdian Sriwijaya, May.
Surastina, Efrinna Y, M. Singgih. (2023). Keterampilan Menulis.Yogyakarta: Elmatera.
Singgih, Muhammad. T. R. A. (2021). Pembelajaran & Kurikulum 2013. Garudhawaca.
Singgih, M., & Rachmasisca, & F. M. (2020). Pengaruh Penggunaan Model Concept Mapping Dan Aktivitas Belajar Siswa Terhadap Kemampuan Menulis Narasi SD Negeri 3 Segalamider Bandar Lampung. Jurnal Didactique Bahasa Indonesia, 1(2).